Veelgestelde vragen


Topbrandhout.nl heeft al jaren ervaring met het leveren van haardhout, briketten en pellets. In de afgelopen jaren hebben we al heel wat klanten blij mogen maken. Heeft u nog een vraag over onze werkwijze? Neem een kijkje tussen onze veel gestelde vragen!


Wat is de levertijd?
Indien u (op een werkdag) vóór 14.00 besteld, kunt u de levering de volgende werkdag verwachten. Tijdens het afrekenen kiest u zelf de dag van levering. Een levering naar België of bestellingen die met kooiaap moeten worden geleverd, duren gemiddeld twee werkdagen om te leveren.

Kan mijn bestelling in het weekend worden geleverd?
Topbrandhout.nl levert uitsluitend op werkdagen en niet in het weekend.

De gekozen leverdag komt niet (meer) uit, kan ik deze wijzigen?
Tot uiterlijk 24 uur voor levering kan de gewenste leverdatum nog gewijzigd worden. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Op de dag van levering wordt bekend hoe laat uw bestelling geleverd zal worden. Dit zal bekend worden gemaakt door middel van een e-mail met het tijdsvak. Ook zal de chauffeur voor levering telefonisch contact met u opnemen. Het kan voorkomen dat u geen e-mail krijgt. Neem hiervoor gerust contact op met onze klantenservice.

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Topbrandhout.nl werkt met een landelijke transporteur. Deze rijden veelal met vrachtwagens. Indien het afleveradres lastig te bereiken is met een grote vrachtwagen, wordt er met een kleinere wagen geleverd. Neem bij twijfel gerust contact met ons op.

Waar wordt de pallet neergezet?
De pallet wordt in principe op de stoep, naast de vrachtwagen geplaatst. De praktijk leert dat er in overleg met de chauffeur veel mogelijk is. Als de gewenste afleverplek goed bereikbaar en het pad ernaartoe verhard en vlak is, is dit veelal geen probleem. Topbrandhout.nl is echter niet verantwoordelijk voor de juiste plaatsing van de pallet.

Is aanwezigheid bij levering gewenst?
Aanwezigheid is in principe gewenst. Indien de bestelling gemakkelijk weggezet kan worden, is telefonische bereikbaarheid eventueel ook voldoende.

Kan ik contant betalen?
Het is niet mogelijk om contant te betalen.

Ik heb een grindpad, kan de pallet daarop gezet worden?
Pallets met haardhout of andere producten kunnen niet over grind worden verreden. De pallet is hier te zwaar voor. Indien de pallet echt over het grind moet, adviseren we om een kooiaap (á €40,-) bij te bestellen. Dit is een kleine heftruck achterop de vrachtwagen. Houd hierbij rekening met een minimale doorgang van 2 meter en minimaal hoogte van 2,5 meter. De kooiaap kan niet over gras rijden. Dit zal uw gras beschadigen.

Waar laat ik de overgebleven pallet?
Wij kunnen de pallets helaas niet mee retour nemen. Wij adviseren om de pallet klein te maken en te gebruiken als aanmaakhout.

Ik ben niet tevreden, wat nu?
Stapel de pallet niet af. Neem contact op met onze klantenservice en lees hier meer over ons retourbeleid.

 

Is uw vraag nog niet beantwoord? Of wilt u persoonlijk advies? Onze klantenservice staat klaar om al uw vragen te beantwoorden!